Kringloop Planning Registratie Systemen

KPRS
Terug naar overzicht

KPRS

Kringloop, Planning & Registratie Systeem

Samen met diverse kringloopbedrijven werken we al sinds 2005 hard aan softwareoplossingen die een belangrijke bijdrage hebben in een hoofd- en/of deelproces.

In onze KPRS modules maken we onderscheid tussen waardestromen en goederenstromen. Waardestroom-modules faciliteren de stroom van geld. Goederenstromen, zoals de naam het al zegt, helpt de gebruikers om alles rondom goederen te registeren.

WAARDESTROOM

Kassa

Afrekenen via barcode of een doordachte handmatige invoer. Een complete kassa met een centraal beheer. Pin, contant, combi betaling, coupon/kadokaarten, kassatransacties, retour-/garantie verwerking, tegoedbonnen, btw-registraties, kleuracties, productacties, acties op hoofdgroep, vestigingsacties.

Real time inzicht/overzicht van alle registraties en resultaten. Uitgebreide rapportage mogelijkheden op elk gewenst moment en van elke ingegeven periode. Uw maandelijkse (of kwartaal) btw-aangifte is eenvoudig uit de registraties op te halen en gesplitst in BTW Hoog, Laag en 0 registratie. Een centraal beheer op zowel organisatie- als vestigingsniveau.

Identificeren van product

Het productaanbod van bijzondere/unieke producten, verwerken we, met extra detail, in deze software. Kenmerken als afmetingen, merken, model, type, foto, locatie en/of grondstofsoorten maken hier onderdeel van uit. Een bijzonder kringloopproduct is met deze extra digitale aandacht een datapakketje dat je ‘uitpakt’ in een webshop of narrow casting omgeving.

Prijzen van product

Er zijn een aantal varianten mogelijk om het totale productenaanbod op een efficiënte en verantwoorde wijze te voorzien van een prijslabel. Voor de enorme aantallen (bulkverwerking) in kleingoed, speelgoed en textiel hanteren wij gekleurde prijslabels in een aantal prijsvarianten, die in de KIP-software worden geregistreerd op productgroep niveau. Een kleurschema zorgt voor een overzichtelijke en continue verversing van het winkelaanbod en een automatische registratie van een uitverkoopperiode.

Elk individueel product wordt voorzien van een adviesprijs, ontstaan vanuit de landelijke kringloop registraties en/of marktonderzoek. De staat van een product is medebepalend voor de waardering van een individueel product. Er is real time een lokaal én landelijk inzicht voor elk (kringloop) product.

GOEDERENSTROOM

Gebrachte goederen terminal (GG)

Een directe digitale registratie van alle gebrachte goederen op locatie. Ook inzetbaar bij de registratie van producten uit een kringloopcontainer op een externe locatie. De GG-terminal toont duidelijke productafbeeldingen met tekst, verdeeld in hoofd- en subgroepen. Elk individueel product of eenheid (rolcontainer textiel, doos boeken, krat huisraad) is gekoppeld aan de (BKN) productenlijst waardoor het gewicht per product of eenheid direct in een KPRS-registratie is verwerkt. De verdeling van een productenlijst in hoofd- en subgroepen is geheel naar eigen inzicht in te richten via onze zogenaamde KPRS Tagcloud.

WAARDESTROOM

Chauffeurstablet

Om de papieren rompslomp terug te dringen en efficiënter het totale proces van ophalen en bezorgen te doen, hebben wij een chauffeurstablet ontwikkeld. Dagelijks 1 of meerdere ritlijsten voor chauffeurs, die vervolgens op pad gaan om spullen op te halen, te bezorgen of af te voeren.

De chauffeur verwerkt één voor één, alle meldingen af, op een product – regel niveau. Wanneer er een product op winkelwaardigheid of andere voorwaarden wordt afgekeurd, wordt dit direct digitaal verwerkt. Als er laadcapaciteit over is kan de chauffeur ook de meer-dan-geplande spullen direct invoeren. Genoemde verwerkingen gebeuren nu meestal achteraf. De papieren ritlijsten hebben regelmatig slecht leesbare aantekeningen/opmerkingen naar een administratie, die de mutaties proberen te ontcijferen en te verwerken.

Naast de directe ritlijst-verwerking, wordt de chauffeur actief naar de adressen geleid doordat er diverse navigatie apps gekoppeld zijn. Afhankelijk van de navigatie app, zal de chauffeur ook actuele informatie op zijn route zien. (flitspalen, file etc.) Ook kan er gebeld worden met de tablet en zijn de ingevoerde telefoonnummers (per adres) directe links om te kiezen. Veilig en snel.

Er kan ook een extra service aangeboden worden, door eventuele afgekeurde spullen alsnog mee te nemen en af te voeren richting een milieustraat. Het af te voeren gewicht en het tarief wordt op de tablet vastgelegd en verwerkt. Hiermee wordt de klant ontzorgd, wat in de praktijk zeer gewaardeerd wordt.

Voor de textielroutes, waarbij containers op locaties worden leeggereden, geef je op de tablet het aantal zakken textiel per container op. Dit geeft extra inzicht over de aangeboden capaciteit op elke locatie. Denk hierbij aan de mogelijke overlast voor de omgeving doordat zakken textiel naast een container worden gezet of diefstal etc.

GOEDERENSTROOM

Boekenterminal

Het aanbod (kringloop-) boeken is enorm. De boekenterminal verwerkt de bulk in een razend tempo. Een uniek prijslabel (meerdere lay-outs) per boek als eindresultaat, ontstaan uit een real time marktonderzoek én slimme database analyse. Elk prijslabel krijgt automatisch een boekcategorie nummer, die naadloos aansluit op de schapinrichting in de winkel. Ca. 1.000 NUR codes worden in een 32-tal schappen/categorieën ondergebracht/verdeeld. De Boekenterminal maakt van elke medewerker een ware boekenspecialist! Ca. 80% van de bulk wordt verantwoord verwerkt in een prijslabel. Per jaar worden ca. 2.000.000 boeken met de Boekenterminal van een prijslabel voorzien.

GOEDERENSTROOM - VERWACHT BEGIN 2021

Fleet Management

Een logistieke software voor planners, die door een goed geografisch inzicht, overzicht en controle willen houden over hun chauffeurs en materieel. Actuele voertuigposities, ritstatus, tijd- en data-analyses optimaliseren het logistieke proces. Extra- of incidentele inzet, 2-weg communicatie met o.a. pushberichten/sms verzorgen de bijbehorende communicatie. Inzicht van voertuigstatus is optioneel en merkafhankelijk:  onderhoudsintervallen, noodoproep, storingsmelding… (opgehaald uit de voertuig elektronica)

We hebben samen met Mercedes Benz (Louwman Dealer Group) een project t.b.v. Kringlooporganisaties.
Naast alle collectiviteitsvoordelen in aanschaf en/of lease, hebben wij ook toegang
gekregen tot hun voertuigdata.

Met de komst van de Electrische Mercedes Sprinter – KPRS-uitvoering (verwacht begin 2021), zijn alle stadscentra weer bereikbaar (milieu) en kan er ca. 900 á 1.000 kg beladen worden met een B-rijbewijs. Een voertuig uitgevoerd met een lichtgewicht opbouw en laadklep, biedt elke kringlooporganisatie volop mogelijkheden.

WAARDE-EN GOEDERENSTROOM

Webshop

Vanuit de complete datacollectie is een verkoop online binnen handbereik. Het individuele datapakketje per product, gecreëerd bij het (KIP) Identificeren-proces, is al snel automatisch uitgepakt en geëtaleerd in een eigen webwinkel. De gelabelde boeken vanuit de boekenterminal kunnen ook, direct ná hun (ISBN-) scan geautomatiseerd in een webwinkel terecht komen.

Wij richten gezamenlijk een virtuele winkel in. Het onlineproces zal naadloos aansluiten op uw fysieke winkel, voorraad- en verkoopprocessen. Maak extra onderscheid in de online markt, door o.a. gebruikmaking van onze designafdeling.

GOEDERENSTROOM

Ophaalafspraak via extern Call Center

Deze service neemt voor uw organisatie, onder uw voorwaarden, de telefoon aan, registreert op productregel niveau uw ophaal- en bezorgafspraken, verzorgt alle ritlijsten via mail of print, verwerkt weegbrugbonnen t.b.v. de kilogramregistratie en rapporteert allerhande data.

Een gegarandeerde personeelsbezetting én professionele ontzorging op afstand.
Ook incidenteel inzetbaar, als tijdelijke service (bij vakantie, ziekte, onderbezetting, verhuizing…)

GOEDERENSTROOM

Online ophaalservice

Uw klanten kunnen online een ophaal-opdracht invoeren. Stap-voor-stap, met een tekstuele ondersteuning door een afspraakproces. Een virtuele, online callcenter, medewerker die 24 uur per dag, 7 dagen in de week, beschikbaar is. Deze online-tool wordt in een zogenaamd I-frame op uw eigen website geplaatst. De klant selecteert uit een productenlijst, die u zelf samenstelt. Een productfoto kan worden toegevoegd bij twijfel over de kringloop kwaliteit en of voorwaarden. De klant geeft een voorkeursdatum (dag en dagdeel) aan. Er gaat een afspraakbevestiging richting de planning en naar de klant. De planning controleert en kan eventueel bijsturen in overleg met de klant. Bijwerken/aanpassen gaat immers veel sneller dan zelf alles invoeren, tijdens een te voeren telefoongesprek. Efficiënt en snel met een eindregie op uw planning.

Een flexibel programma waarbij we altijd op zoek zijn naar nieuwe ontwikkelingen of verbeteringen. Samen richting oplossingen, dat is KPRS van Idea-X.

Slim en leuk

Een belangrijk gegeven is, dat onze oplossingen ook worden gedragen door de speciale doelgroep in deze branche. Het werken met onze producten moet leuk en tegelijkertijd ook slimmer zijn. De software haalt ‘meer’ uit de capaciteit van de medewerker. De positieve resultaten zijn dan ook snel zichtbaar, zowel cijfermatig als op een persoonlijk niveau.

Softwareoplossingen

KPRS is inmiddels een verzamelnaam voor al onze hard- en softwareoplossingen. Softwareoplossingen voor goederen-, logistieke-, order-, productie- en waardestroom beheersprocessen. De modules gaan inmiddels verder dan de kringloopbranche waar we ons gelukkig prijzen met een markt leidende positie.